söndag 27 april 2008

Louises inlägg om kloning

Ja, jag tycker att man ska få klona djur. Om det finns risk för utrotning av en art kan det vara bra om man kan klona för att få djur arten att leva vidare. Jag tycker däremot inte att man ska få klona ett djur för att få fram ett visst utseende. Möjligheter med att klona människor kan vara att man föder barn som man vet kommer bli friska. En annan anledning är att man kanske kan bota sjukdomar som idag ses som obotliga. De finns risker som att klonen kan dö i förtid. Om man räddar många på det så är det en bra grej. Detta gäller då både djur och människor. Jag skulle inte vilja klona mig själv. Det skulle kännas för konstigt att föda en kopia. Jag vet inte vem jag tycker ska avgöra om kloning är okej eller inte. Jag tycker att det beror på i vilket syfte man ska klona någon.

1 kommentar:

8Es funderingar kring etik sa...

Jag håller med dig. Jätte bra skrivet o ja förstår hur du tänker och vad du menar. bra:p
// Annelie