lördag 26 april 2008

Antons blogg om skönhetsoperation

Jag har inget emot att folk gör plastikoperationer, ansiktslyft eller tatueringar mm. Alla människor ska ha rätt till att ändra något på sin kropp om de är missnöjda med den, alla ska kunna ändra något på sin kropp om de vill det. Ibland kan det nog gå för långt, och människor som ser redan ser bra ut gör skönhetsoperationer fast att dom inte egentligen behöver det. Men det är bra att vissa som har väldigt mycket komplex eller ser deformerade ut kan få hjälp. Samhället är väldigt skönhetsfixerat och jag tycker inte att vissa människor blir behandlade på ett bra sätt bara för att de inte ser så bra ut. jag tror derimot att om de skulle operera sig så skulle de inte känna sig mycket bättre. Jag tycker att det är synd att många människor känner att dom behöver detta, men det är upp till var och en och bestämma vad man vill göra med sin kropp och ingen annan ska kunna döma. Dock jag tror att de flesta som gör dessa operationer har för stora krav på sig själv. Och det är väll självklart okej att gå och klippa sig.
Jag kan inte förstå varför så många människor är rädda för att åldras.att åldras är naturligt och det känns orättvist att någon med mycket pengar ska kunna undvika att åldras genom att operera sig.

Inga kommentarer: