lördag 26 april 2008

Antons blogg om kloning

Att klona djur och människor känns mycket onaturligt för mig. jag tycker att vi borde låta bli att leka med både människoliv och djurliv. För att dra större slutsatser skulle jag först behöva veta mer om kloning än vad vi fick veta från filmen The Island. att ta slutsatser om kloning från den filmen skulle vara som att lära sig trafikregler genom att titta på Star Trek. Jag kan inte se en bra andledning till att klona ett djur, kanske för att man vet att djuret kommer blir född friskt om man skulle göra en hel boskapsjord med kloner. Jag kan inte heller förstå varför man skulle vilja klona en människa. Det låter inte särskilt rätt att man ska kunna välja om sitt barn ska vara duktig på fotboll eller vara musikalisk för att betala. Jag skulle heller aldrig låta klona mig själv för jag ser ingen andledning till varför jag skulle göra det.
Slutsats: man ska låta bli att leka gud!

Inga kommentarer: